Anda suka blog ni sila *LIKE *terima kasih

Pengenalan Beautiful Bio Aura/Garam Buluh

Saya ingin berkongsi pengalaman tentang satu produk penapis air iaitu Bio Aura Hi-Tech Water System with Nano Technology dan Produk Hebat Garam Buluh(garam premium)yang diperkenalkan oleh seorang rakan. Biasanya salesman kepada jenama lain akan bawa clear folder dan bercakap saje, tapi beliau datang dengan membawa testimoni pesakit beliau dan turut membuat demo dengan menggunakan peralatan seperti penguji klorin, penguji PH dan 500ml air Bio Aura (result pada air Bio Aura adalah pH 8.2 ). Terdapat beberapa perkara yang menarik hati saya untuk memiliki set penapis air ni, iaitu:

Sebelum ini saya ada menggunakan penapis jenama,tapi fungsinya agak berlainan berbanding dengan Bio Aura Hi-Tech Water System with Nano Technology. Melihat kelebihan pada Bio Aura ni terdetik di hati saya ingin memilikinya satu di rumah.. memandang pada masa itu anak saya yg sulung mengalami masalah batuk jika dia meminum minuman sejuk... di samping itu banyak juga rakan yang mempunyai penyakit mengakui kelebihan air bio aura dan Garam Buluh ini boleh merawat pelbagai penyakit yang BAKAL anda SAKSIKAN di POST-POST BLOG saya ini..

Pesanan saya kepada rakan-rakan di luar sana GUNA dan BERTUKARLAH kepada penapis Bio Aura walaupun anda sudah pun ada penapis air jenama lain di rumah,dan BERTUKARLAH kepada GARAM BULUH PREMIUM demi untuk KESIHATAN KELUARGA ANDA!!..

Tuesday 26 June 2012

Mengatasi Masalah Alahan/Allergy Dengan Garam Buluh


Apa itu Alahan? 

Alahan bermaksud ‘perubahan aktiviti’. Ia juga dikenali sebagai tindak balas hipersensitif dan berlaku apabila sostem pertahanan badan bertindak balas terhadap bahan asing yang memasuki badan melalui kulit, paru-paru, tertekan, tertelan atau tercucuk.

Ia lebih kerap terjadi kepada mereka yang mempunyai sejarah keluarga menghidap alahan. Penyebab alahan berpunca dari tumbuh-tumbuhan, makanan (terutamanya makanan laut dan bahan kimia yang terkandung dalam perisa, pewarna dan pengawet), ubat-ubatan, gigitan dan habuk.

Alahan juga merupakan tindakbalas hypersensitiviti badan yang boleh mengakibatkan tindakbalas pada kulit (ruam)/eczema, hidung (resdung)/allergic rhinitis, mata (gatal mata)/allergic conjunctivitis dan tekak (gatal tekak)/allergic pharyngitis.

Alahan Makanan

  • Boleh menyebabkan bibir, kerongkong, muka dan lidah menjadi bengkak/sembap selain perut meragam,muntah,kejang,ruam,ekzema dan lelah.
  • Contoh makanan yang biasa menyebabkan alahan adalah susu, soya,telur,kekacang,gandum,ikan, udang dan kerang.
  • Ia lebih kerap terjadi di kalangan kanak-kanak tetapi boleh juga dialami oleh orang dewasa.




Alahan Kulit

  • Sangat biasa terjadi kerana kulit saban hari terdedah kepada pelbagai jenis alergen dan terutamanya sangat sensitif disebabkan oleh sejumlah besar sel mast dan T yang terdapat di dalam tisu-tisu kulit.
  • Gejala: Bengkak, ruam, gatal-gatal dan kulit kemerah-merahan.
  • Alahan biasa yang dikenali sebagai dermatitis sentuhan disebabkan oleh tumbuh-tumbuhan, sesetengah bahan cucian, krim dan barang kemas. Ruam juga boleh disebabkan oleh ubat-ubatan serta makanan tertentu.

                                    

Cara Rawatan Dan Pemulihan Dengan Garam Buluh

  1. Minum 1 Pakej Garam Buluh Premier Drink di waktu pagi, minum ketika perut kosong.
  2. Campurkan Garam Buluh Cooking Powder ke dalam masakan.
  3. Sapukan seluruh bahagian yang terkena alahan dengan campuran air Garam Buluh Cooking Powder. Gosok dan biarkan selama 15-20 minit. Basuh dan lapkan dengan kain bersih.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...