Anda suka blog ni sila *LIKE *terima kasih

Pengenalan Beautiful Bio Aura/Garam Buluh

Saya ingin berkongsi pengalaman tentang satu produk penapis air iaitu Bio Aura Hi-Tech Water System with Nano Technology dan Produk Hebat Garam Buluh(garam premium)yang diperkenalkan oleh seorang rakan. Biasanya salesman kepada jenama lain akan bawa clear folder dan bercakap saje, tapi beliau datang dengan membawa testimoni pesakit beliau dan turut membuat demo dengan menggunakan peralatan seperti penguji klorin, penguji PH dan 500ml air Bio Aura (result pada air Bio Aura adalah pH 8.2 ). Terdapat beberapa perkara yang menarik hati saya untuk memiliki set penapis air ni, iaitu:

Sebelum ini saya ada menggunakan penapis jenama,tapi fungsinya agak berlainan berbanding dengan Bio Aura Hi-Tech Water System with Nano Technology. Melihat kelebihan pada Bio Aura ni terdetik di hati saya ingin memilikinya satu di rumah.. memandang pada masa itu anak saya yg sulung mengalami masalah batuk jika dia meminum minuman sejuk... di samping itu banyak juga rakan yang mempunyai penyakit mengakui kelebihan air bio aura dan Garam Buluh ini boleh merawat pelbagai penyakit yang BAKAL anda SAKSIKAN di POST-POST BLOG saya ini..

Pesanan saya kepada rakan-rakan di luar sana GUNA dan BERTUKARLAH kepada penapis Bio Aura walaupun anda sudah pun ada penapis air jenama lain di rumah,dan BERTUKARLAH kepada GARAM BULUH PREMIUM demi untuk KESIHATAN KELUARGA ANDA!!..

Tuesday 26 June 2012

TEKANAN DARAH TINGGI ??? VS GARAM BULUH

Salam sejahtera semua... Ramai orang tertanya-tanya, "boleh tak pengidap tekanan darah tinggi mengambil garam buluh?". Sebenarnya garam buluh tidak mendatangkan kesan mudharat kepada pesakit tekanan darah tinggi. Pandangan orang ramai terhadap garam buluh di samakan dengan garam lain. Beza garam buluh dengan garam buatan adalah sangat banyak.

GARAM BULUH
- Mengandungi magnesium yang tinggi.
- Terdapat 76 jenis mineral semulajadi yang penting untuk tubuh.
- Membaikpulih sistem tubuh secara semulajadi.
- Membersih dan meneutralkan asid dan toksin.
- Membantu memperbaharui sel-sel yang telah mati akibat penyakit tertentu.
- Memberi tenaga berpanjangan sepanjang hari.
- Menggalakkan rembesan antibobi untuk menentang bakteria yang tidak diperlukan tubuh.
- Memberi keseimbangan tubuh secara menyeluruh.
- Anti oksida dan anti penuaan.

GARAM BUATAN
- Diadun dengan proses kimia yang menyebabkan garam ini berasid. Telah diuji melalui pH
tester.
- Memudharatkan kesihatan dan amat bahaya jika diambil secara berlebihan.
- Garam buatan mengandungi natrium yang tinggi dan amat berbahaya bagi pengidap
tekanan darah tinggi.
- Menambah kandungan asid dalam tubuh. Pesakit ghout akan lebih teruk dan penyakit2 lain
akan menyusul.

Jadi, apa tunggu lagi saudara saudari,... Sayangi diri dan orang yang kita sayang dengan menukar gaya pemakanan daripada menggunakan garam biasa kepada garam buluh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...